به گزارش خبرنگار سرویس حوادث «جیرفت من» حید شاهرخی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز ۱۲۵ شهرستان جیرفت مبنی بر غرق شدن یک نفر در رودخانه سد جیرفت، سریعا یک تیم امداد و نجات برای پشتیبانی از تیم هیات نجات غریق به محل حادثه اعزام و فرد فوتی رهاسازی و تحویل مسئولین مرتبط شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط این رودخانه به علت وجود گودی و چاله شاهد تجمع آب با عمقی حدود هشت متر هستیم، تاکید کرد: سطح آب در این نقاط راکد و هموار به نظر می رسد اما در زیر به شکلی مواج و چرخشی است و دمای آن هم به شدت سرد است.

شاهرخی یادآور شد: کسانی که شنای استخر بلد است وارد این قستمها می شود اما ممکن است دچار گرفتگی عضلات یا اسپاسم شود یا موج آب وی را غرق کند.

وی اضافه کرد: در استخر امکان بالا آمدن از عمق آب وجود دارد اما در این نقاط رودخانه فرد با شرایطی همچون گل آلودگی، سردی آب و عمق چرخشی مواجه می شود که خطرآفرین است.

رییس جمعیت هلال احمر جیرفت افزود: در طول هفته که چند روز حقابه سد جیرفت در بالا دست رودخانه رهاسازی می شود شاهد افزایش عمق در این چاله ها در رودخانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این نقطه از رودخانه تابلوی شنا ممنوع وجود داشت، گفت: نقاط خطرآفرین دیگری در مسیر این رودخانه وجود دارد که با جی پی اس این نقاط را مشخص و به فرمانداری هم اعلام کرده ایم اما هنوز تابلو اخطار نصب نشده است.

انتهای خبر/

توسط سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =