معاون هماهنگی عمرانی استاندار کرمان گفت: واگذاری ۸۰ درصد قطعات، به صورت انفرادی به افراد متقاضی است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» صبح امروز سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در هفتمین جلسه شورای مسکن استان کرمان، که در جیرفت برگزار شد، ضمن اشاره به برگزاری ماهانه شورای عالی مسکن، توسط رئیس جمهور، گفت: زمین‌های موجود در شهرها در طرح مسکن‌مهر هزینه شده بود و برای پاسخگویی به نیاز مردم، اجباراً بایستی زمین‌هایی را به محدوده شهرها الحاق کنیم.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کرمان افزود: زمین‌های الحاقی به شهرها، جزو اراضی نزدیک به شهرها هستند تا هزینه تامین آب برق و …. کاهش پیدا کند.

وی درخصوص مراحل الحاق اراضی به شهرها، خاطرنشان کرد: الحاق اراضی به شهرها شامل ۲ مرحله «طراحی» و «اجرا» هست که توافق اولیه برای طراحی، انجام شده است.

آیت‌اللهی‌موسوی بیان کرد: برنامه شورای مسکن استان کرمان، واگذاری ۸۰ درصد قطعات، به صورت انفرادی به افراد متقاضی است و ذیل شورای مسکن استان کرمان، ۲ قرارگاه تامین زمین و قرارگاه تسهیلات ساخت در استان کرمان تشکیل شده است.

وی وجود ۲ رودخانه در شهر جیرفت، مناطق میراث فرهنگی و اراضی دولتی را جزو مشکلات ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: مستندات کار کارشناسی محلی به تهران ارسال خواهد شد تا زمین بصورت تک واحدی به افراد واگذار شود.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی اظهار کرد: مطابق مصوبات شورای عالی مسکن، بانک‌ها موظف به ارایه تسهیلات فوری هستند.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبات شورای مسکن، بنیاد مسکن، می‌تواند عدم پاسخگویی بیش از ۱۰ روز ادارات به استعلام‌ها را مثبت تلقی کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت: ۲۱ هزار و ۷۱۴ پرونده ابلاغی مسکن ملی در جنوب استان ۳۹ هزار ۱۸۷ ثبت نامی داشتیم که ۲۶ هزار و ۶۴۸ نفر تعیین صلاحیت شدند و به همین مقدار نیز افتتاح حساب شکل گرفت که نشان دهنده پای کار بودن مردم است.

ابراهیم امیری گفت: در طرح مسکن ملی در جنوب استان کرمان، ۳۹ هزار ۱۸۷ نفر ثبت نام کردند که ۲۶ هزار و ۶۴۸ نفر با افتتاح حساب در بانک، احراز صلاحیت شدند و بیش از ۳ هزار نفر، سهم آورده خودشان را به حساب، واریز کردند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد، پروانه ساخت دریافت کردند و در شهرستان جیرفت، ۶ معارض در پروژه‌ها وجود دارد.

امیری سایت یک هزار و ۵۰۰ هکتاری کهنوج را بزرگترین پروژه مسکن ملی در جنوب کرمان، معرفی کرد و گفت: در راستای طرح ساماندهی مشاورین املاک در جنوب کرمان، ۴۰۰ میلیون تومان جریمه مشاورین املاک متخلف انجام شده است.

وی طرح «کلید به کلید» را در راستای طرح بازآفرینی شهری و مسکن ملی، معرفی کرد و گفت: به کسی که زمین یا منزلی در بافت فرسوده دارد، به همان میزان، زمین با ۴۰ درصد تخفیف واگذار خواهد شد.

ابراهیم امیری درخصوص پیشنهاد میزان اراضی الحاقی به شهرهای جنوب کرمان، بیان کرد: ۱۱.۶ هکتار برای جیرفت، ۱۱.۹ هکتار برای درب‌بهشت، ۱.۳ هکتار برای جبالبارز، ۳۰ هکتار برای عنبرآباد، ۷۰ هکتار برای شهر رودبار، ۴۷ هکتار برای شهر فاریاب، ۵۰ هکتار برای منوجان، ۱۶۷ هکتار برای شهر نودژ، ۱۹۱ هکتار برای قلعه‌گنج پیشنهاد شده است.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =