صبح امروز نمایشگاه قرآن و عترت ویژه دانش آموزان، در جیرفت گشایش یافت و تا روز چهارشنبه پذیرای دانش آموزان و عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «جیرفت من» صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در جیرفت، گفت: قرآن کریم سراسر نور است و انسان را از ظلمت و گمراهی رهایی می بخشد.

امام جمعه جیرفت با بیان این که قرآن کریم چراغ هدایت بشریت است، افزود: عمل به دستورات قرآن کریم باعث می شود تا انسان زندگی سعادتمند و آخرتی آباد داشته باشد.

وی یکی از آموزه های قرآنی را احترام به والدین و بزرگترها برشمرد و اضافه کرد: شما دانش آموزان باید آموزه های قرآنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید تا سعادتمند شوید.

جعفر نیک‌نفس در مورد این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه واقع در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت دارای هفت غرفه و شامل فعالیت هایی همچون اجرای تئاتر عروسکی، قصه گویی، مسابقات قرآنی، اهدای روزانه ۲۰ جایزه و اجرای سرود توسط نوجوانان مسجدی عضو گروه سرود قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی جنوب کرمان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شامل غرفه یاوران مسجد، دانشگاه جاوید، دبستان نور دانش، موسسه فرهنگی هنری رهروان شهدا، موسسه فرهنگی قرآنی محمد رسول الله (ص)، کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) و بازی است.

نیک‌نفس افزود: در غرفه یاوران مسجد همکاران ما آماده ثبت نام کودکان و نوجوانان برای عضویت در کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان هستند.

وی اضافه کرد: به منظور افزایش تعداد جذب کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در نظر داریم مجتمع آموزشی یاوران مسجد را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: با برپایی این نمایشگاه به دنبال این هستیم تا مفاهیم قرآن و عترت را به دانش آموزان آموزش دهیم و گامی هر چند کوچک در پیشبرد اهداف برنامه های قرآنی برداریم.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =