نماینده منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با برگزاری همه‌پرسی در ساختاری کاملا مردمی و دمکراتیک در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در واقع انقلاب اسلامی مردم و نظام جمهوری اسلامی را در منظر جهانیان تثبیت کرد.

به گزارش خبرگزاری سرویس سیاسی “جیرفت من” بهنام سعیدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ابعاد شکل‌گیری جمهوری اسلامی و عظمت حضور مردمی در تحقق انقلاب، شاید مطالبه خاصی در داخل و بیرون از کشور برای همه پرسی وجود نداشت اما حضرت امام با دوراندیشی و نگاه عمیقی که به مسائل داشتند همه پرسی را در مدت زمان کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کردند.

وی ادامه داد: با این کار مردم سالاری دینی به شکل کاملا عینی پیش چشم جهانیان تحقق یافت، بنابراین ۱۲ فروردین در واقع نماد اراده و خواست مردم برای تعیین نظام حکمرانی و حاکمیت کشور به دست خود مردم و به شکل کاملا آزادانه بود که از وجوه مهم تمایز این انقلاب با سایر انقلاب ها به شمار می رود.

نماینده منتخب مردم شهرستان جیرفت و عنبرآباد اضافه کرد: ۱۲ فروردین به واقع تجلی حماسه شکوهمند مردم‌سالاری دینی پس از قرن ها نظام سلطنتی بود.

وی یادآور شد: در این رویداد مردم به تجدید حیات حکمرانی نظام اسلامی و تثبیت دستاوردهای سال‌ها مبارزه و نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل و جانفشانی‌های شهدای عزیز این سرزمین رای دادند.

سعیدی بیان کرد: امروز پس از گذشت حدود نیم قرن از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، ایران سربلند به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، همواره در مقاطع مختلف و به طور متوسط سالی یک انتخابات‌ باشکوه را برگزار کرده است تا شاهد نقش‌آفرینی عینی مردم در تعیین سرنوشت خود باشیم.

وی ضمن تشکر از مشارکت گسترده مردم در انتخابات اخیر تاکید کرد: به عنوان فرزند این مردم همه تلاش‌های خود را برای امانتداری و پاسداشت رای مردم به کار خواهم گرفت و امیدوارم شاهد تحقق بیش از پیش اهداف بزرگ و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت کشور عزیزمان در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله‌های رفیع اقتدار، خودباوری، عزت و سرافرازی تحت هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در همه عرصه ها باشیم.

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =