به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “جیرفت من” عصر امروز محمدمهدی فداکار در بازدید از کارخانه تولید رب گوجه در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت، ضمن تاکید بر توجه و عملی نمودن شعار سال، گفت: کسی حق تعطیلی هیچ کارخانه‌ای را ندارد و به هیچ وجه نباید کارخانه‌ای را تعطیل کرد و مانعی برای تولید شد.

استاندار کرمان افزود: گوجه، محصولی فصلی است و بایستی کمک کرد تا با تنظیم بازار، به تولید کمک کرد.

فداکار با تاکید بر مصرف ارزش افزوده تولید، در شهرستان جیرفت، تاکید کرد: اگر صادرات را مدنظر قرار دهید، کمک بالایی به پیشرفت منطقه خواهد بود.

۱۴ واحد فرآوری گوجه فرنگی در جنوب کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هم در این دیدار اظهار کرد: سرمایه گذار برای فرآوری همه محصولات کشاورزی تولیدی پیدا شده و یا اینکه واحد تولیدی در حال فعالیت است بنابراین هیچ محصولی بدون فرآوری نخواهد ماند.

مسلم مروجی فرد افزود: تولید گوجه فرنگی جنوب کرمان ۴۵۰ هزار تن است و اکنون ۱۴ واحد تولیدی فرآوری یا تولید رب گوجه در جنوب کرمان ایجاد شده و در تمام شهرستان ها وجود دارد.

وی یادآور شد: پارسال ۱۵۰ هزار تن ورودی کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی بود که در واقع یک سوم این محصول تولیدی را خریداری کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه سلامت خط قرمز ما است و در مسایل بهداشتی هیچ بحثی نیست افزود: بهداشت اعلام کرده بود که کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی برای حمل و نقل پروانه داشته باشند و از خودروی یخچال دار استفاده کنند که برای دریافت پروانه مهلت یک ماهه گرفتیم.

مروجی فرد کمبود نقدینگی را یکی دیگر از مشکلات این واحدها دانست و ادامه داد: آنها نیاز به کمک دارند تا خرید بیشتری داشته باشند.

مدیرکل صمت جنوب کرمان اضافه کرد: اگر کارخانه‌های رب جنوب استان با هم شرکتی تشکیل دهند یا سرمایه‌گذاری دیگر بیاید می توانند در بخش های دیگر فرآوری فعالیت کنند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =