سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک با بیان این‌که شهریۀ مهدهای کودک‌ براساس خدمات تربیتی تعیین می‌شود، گفت: «هنوز رقمی به عنوان شهریۀ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مصوب نشده است».

همتی‌فر در خصوص رتبه بندی کودکستان‌ها افزود: «در مرحلۀ سازماندهی، تطبیق و پالایش کودکستان‌ها هستیم و هنوز به رتبه‌بندی نرسیده‌ایم».

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی جیرفت من، همتی فر سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، متولی مجموعه مراکزی است که در حوزۀ تربیت کودکان زیر هفت سال فعالیت می‌کند.

همتی‌فر ادامه داد: این سازمان باید آیین‌نامه‌ها را مصوب و ساماندهی کرده و مجوزها را تحت نظر خود در بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی مجوزهای شهری دستورالعملی ابلاغ شد که بنا به تصمیم شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت، افزایش شهریۀ مهدکودک و پیش‌دبستانی‌ها تا سقف ۴۰ درصد در سال تحصیلی گذشته امکان‌پذیر بود.

همتی‌فر گفت: سال تحصیلی از مهر شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد البته برخی از کودکستان‌ها در سه ماه تابستان هم فعالیت می‌کنند».

وی گفت: «در برخی استان‌ها پایه پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها ضعیف هستند و همین امر منجر شده تا شهریۀ کودکستان تا ۴۰ درصد افزایش یابد».

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: هرگونه افزایش شهریه در اواسط سال تحصیلی غیرقانونی است البته برخی از کودکستان‌ها به دلیل خدماتی همچون وعده غذایی و سرویس، می‌توانند با خانواده توافق کنند و شهریه را افزایش دهند».

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =