به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی «جیرفت من» حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر، آغاز دهه کرامت و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که هنگام معراج مشاهده کردم که بر درب هشتم بهشت نوشته، کسی می‌خواهد وارد بهشت شود، باید صفات صدقه دادن، سخاوت‌مندی، خوش اخلاقی و عدم آزار دیگران را داشته باشد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: حضرت معصومه (س) برای یاری امام زمانش از مدینه به ایران هجرت کرد که پس از فوت در اثر بیماری، در قم، دفن شدند که حوزه علمیه قم در جوار بارگاه ملکوتی ایشان، تاسیس شده و قم مرکز علمی دنیا شده است.

خطیب نمازجمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: دشمن، تصور فتح خرمشهر را نداشت که با اعجاز الهی، اخلاص رزمندگان اسلام، دعاهای امام راحل در جماران، فتح بزرگی برای اسلام حاصل شد و اکنون باید مفاهیم با ارزش این فتح، را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد.

وی درخصوص اهمیت جوانی جمعیت در نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد: ایشان در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۵۰ مرتبه، مسئله جمعیت را تکرار کردند، زیرا جمعیت هر کشوری، نشانه قدرت آن کشور است و کاهش جمعیت، بحران‌زا است.

حجت‌الاسلام تارم اظهار کرد: از نظر دانشمندان، اکنون ایران در دریچه جمعیتی قرار دارد و اگر اقدامات لازم برای ازدواج و فرزندآوری صورت نگیرد، کشور ایران در سال ۱۴۲۵ با بحران جمعیت مواجه خواهد شد و همسرانی که در سن باروری هستند اگر ۴ فرزند داشته باشند از این بحران عبور خواهیم کرد.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: دولت، وعده خرید تضمینی گندم را داده که تاکنون محقق نشده که از وزارت جهاد کشاورزی درخواست پرداخت طلب گندم‌کاران، به همراه افزایش قیمت تضمینی خرید گندم را داریم زیرا دلالان، گندم را با قیمت بالاتری نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت، خریده و از کشور خارج می‌کنند.

انتهای پیام/

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =