به گزارش “جیرفت من” سرهنگ امیرافضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه بازدید از اراضی ملی روستای همت آباد بخش مرکزی شهرستان جیرفت گفت: با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از عملیات ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

خانباز امیرافضلی ضمن تأکید بر لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه های ملی، نسبت به تعیین حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات و عدم تجاوز به اراضی ملی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم قبل از اقدام به خرید زمین و هر گونه ساخت و ساز بایستی از منابع طبیعی استعلام بگیرند، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی جهت عدم ساخت و ساز و کاهش آسیب های چون حریق در مراتع و جنگل ها اقدام شود.

امیرافضلی در پایان خاطرنشان ڪرد: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند در تماس با “شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان” گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

توسط سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =