مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هیئت‌های مذهبی، نیروهای ضداستکبار و حامی مظلومان پرورش دهد زیرا جنگ حق و باطل از ابتدای خلقت شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی «جیرفت من»، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حقانی در همایش هیئت‌های مذهبی شهرستان جیرفت که در سالن همایش سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان برگزار شد، گفت: هیئت مذهبی، عنصری فعال در جامعه است چون قاعده و نظم دارد و در انجام کارهای جمعی موفق بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: در ایام شیوع کرونا، باوجود مخالفت‌های جدی ولی فقط با حمایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هیئت‌های مذهبی فعال بودند و مردم در این ایام، قوه عاقله هیئت‌های مذهبی را دیدند.

حجت‌الاسلام حقانی تاکید کرد: کارهای هیئت مذهبی را جدی بگیرید تا دچار روزمرگی نشده و کارهای نو و جدید انجام دهید، میزان و ارزش هیئت مذهبی، به جمعیت نیست بلکه به اخلاص حاکم بر آن هیئت مذهبی است.

وی انجام کارها به صورت جمعی در هیئت را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر هیئت مذهبی، فقط گریه‌کُن تربیت کند، هیئت موثری نیست، بلکه باید برای امام حسین (ع) کار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: بایستی حل مشکلات جامعه، برای هیئت‌های مذهبی مهم باشد و گفتمان حاکم بر هیئت‌های مذهبی، حرف حق باشد زیرا این انقلاب، مدعی زمینه‌سازی برای ظهور است.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی بایستی نیروهای ضداستکبار و حامی مظلومان پرورش دهد زیرا جنگ حق و باطل از ابتدای خلقت شکل گرفته و هموراه جریان باطل در مقابل جریان حق، از ابزار تحریف استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حقانی گفت: روش‌کار دشمن برای استفاده از تحریف، انتقال بخشی از حقیقت است که امروز هم از ابزار قدرتمند رسانه استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم گفت: محرم و صفر فرصت استثنایی هستند تا هیئت‌های مذهبی باید آنها را محقق کنند.

امام جمعه جیرفت، با اشاره به حذف محدودیت‌های کرونا خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی، خودجوش و مردمی هستند و باید هرسال بهتر از سال قبل عمل کنند و متن شعر و مرثیه مداحی، به‌روز و متناسب با شرایط مخاطب باشد.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به لزوم حضور نوجوانان و نونهالان در مراسمات مذهبی، تاکید کرد: در هیئت‌های مذهبی باید برای نوجوانان و نونهالان، ارزش قائل شده تا خاطره خوشی از مجلس امام حسین (ع) داشته باشند.

وی پرداختن به جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با شعر مداح و سخنرانی خطیب، جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی انجام شود و لازم است همه مطالب، آموزنده، پُرمحتوا و مستند باشد.

امام جمعه جیرفت درخصوص اهمیت سینه‌زنی بیان کرد: در هیئت‌های مذهبی با سینه‌زنی، معرفت‌افزایی کنید، پس ضروری است، اشعاری خوانده شوند که بر معرفت افراد بیافزایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم اظهار کرد: بایستی سبک زندگی حاکم بر هیئت مذهبی، سبک زندگی امام حسین (ع) باشد و اقامه نماز اول مهم باشد و بخشی از سخنرانی‌ها راجع به اقامه نماز باشد زیرا در احادیث می‌خوانیم که اگر نماز قبول شود بقیه اعمال هم قبول خواهد شد.

وی در مورد اهمیت اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا، تاکید کرد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را با عظمت اقامه شود تا شکوه آن، به جهان مخابره شود.

حجت‌الاسلام تارم درخصوص پرداخت زکات خرما گفت: در فصل برداشت خرما، کشاورزان خرمادار نسبت به پرداخت زکات اهمیت قائل شوند زیرا ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده برای فقرا و ۴۰ درصد مابقی هم برای امور عام‌المنفعه در همان روستا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با روحانیون، تصریح کرد: به زنده بودن مساجد، اهمیت بدهید زیرا مسجدی که فقط وقت نماز باز باشد جزو مساجد غیرفعال بوده و برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان، برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه جیرفت با تاکید بر داشتن اخلاص در کارها، گفت: باتوجه به شرایط روز جامعه، باید از امکانات فضای مجازی، حداکثر استفاده را برد و همه فعالیت‌های هیئت مذهبی، ضمن مستندسازی، در کانال‌های مختلف منتشر بشود تا شور و شعور عزاداران امام حسین (ع) به رخ جهانیان کشیده شود.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =