به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی جیرفت من به نقل از خبرگزاری ایرنا، درب بهشت شهری سردسیر است که در فصل سرد سال جمعیت بسیار کمی در آن حضور دارند و در فصل گرم سال هم به ویژه در روزهای تعطیل موجی از جمعیت حتی از دیگر استان های جنوبی کشور و دیگر نقاط استان کرمان به این شهر گردشگرپذیر سرازیر می شوند.

با وجود قرار گرفتن درب بهشت در مناطقی کوهستانی که همیشه در زمستان ها شاهد برف و باران زیادی است اکنون کمبود آب در آن تعجب همه را برانگیخته است و می گویند اگر اینجا با کم آبی روبه رو شده مناطق جلگه ای جنوبی تر چه شرایطی خواهند داشت.

کمبود آب اکنون به یکی از گلایه های اصلی روزانه از بخشدار تبدیل شده است. بسیاری از مردم فقط پنجشنبه و جمعه در این شهر حضور دارند و با این وجود آب کم است و در برخی موارد حتی از صبح تا پاسی از شب آب قطع بوده است.

۲۰ ساعت قطعی آب مدیر آب و فاضلاب درب بهشت در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: آب شهر از ۲ حلقه چاه تامین می شده که یکی از آنها خشک شده است.

تاجعلی افضلی با بیان اینکه هر ۲ تا سه ساعت محله به محله آب را وصل می کنیم افزود: به عنوان مثال اگر مشترکی از ساعت سه عصر تا هفت عصر آب دریافت می کند این مشترک دیگر تا ساعت سه عصر روز بعد ساعت سه آب ندارد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت هشت شب تا پنج صبح هم مخزن آب بسته و آب کل شهر قطع است اظهار کرد: مشخص نیست چاه جدید کی حفر می شود.

افضلی که می گوید مشکل کم آبی این شهر از سال های قبل که ۷۰۰ مشترک داشت شروع شده اظهارداشت: امروز هم با ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک این مشکل حادتر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تاکنون فکری برای این مشکل قدیمی نشده است گفت: من ۲ ماه اینجا مسئولیت گرفته ام و باید سال های گذشته پیش بینی می شد.

افضلی با یادآوری این موضوع که مصارف به صورت خانه و باغ است و مشترکان غیرقانونی زیادی هم داریم تصریح کرد: بیشتر آب صرف درختان باغ های خانه های شهر می شود وگرنه افراد برای مصرف خانگی تانکر ذخیره آب دارند اما بیشتر به فکر درختان هستند.

شورای تامین شهرستان جیرفت هم وارد عمل شدفرماندار جیرفت هم در این زمینه گفت: مجوز حفر ۲ چاه دریافت شده اما اکنون چالش بزرگ ما نبود دستگاه حفاری است.

احمد بلندنظر با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای این دستگاه ها را موقت به یکی از استان های همجوار فرستاده است ادامه داد: یک ماه است به دلیل نبود این دستگاه ما نتوانسته ایم چاه درب بهشت را حفاری کنیم.

وی افزود: تنها یک دستگاه حفاری الان در جیرفت مشغول به کار است که ۱۵ تا ۲۰ روز طول می کشد این دستگاه بتواند چاهی حفر کند.

بلندنظر اضافه کرد: جلسه شورای تامین به تازگی مصوب کرده است که شرکت آب منطقه ای مجوز استفاده از ۲ دستگاه را با توجه به وجود تنش آبی در منطقه بدهد.

برخی افراد مشکل کمبود آب در درب بهشت را بسیار حادتر از شهر جیرفت می دانند و گلایه می کنند که ابتدا در شهر جیرفت اخیرا چاه جدیدی حفر شده و مشخص نیست چرا برای رفع مشکل اولویت دارتر درب بهشت این دستگاه به آنها نمی رود؛ حال آنکه عده ای نیز جمعیت بیشتر جیرفت را دلیلی بر اولویت دادن به آن می پندارند.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد و بخش ساردوئیه بین کرمان و جیرفت واقع شده است؛ منطقه ای که زمستان های آن به سوز سرمای استخوان سوز شهرت دارد و کمبود آب شرب آن بسیار قابل تامل است.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =