مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای جنوب کرمان از تحقق وعده فداکار استاندار کرمان در خصوص احداث محور نرگسان از سمت تنگشاه به طول ۵ کیلومتر و اعتبار ۳۱ میلیارد تومان خبر داد.

مجتبی محمودی افزود: بلافاصله بعد از حضور ریاست محترم جمهوری در منطقه تنگشاه فرایند مناقصه قطعه اول پروژه مذکور از سمت نرگسان به طول ۱۰ کیلومتر برگزار و عملیات اجرایی آن با حضور استاندار در خرداد ماه آغاز شد و هم اکنون نیز با عملیات احداث این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام می باشد.

وی بیان داشت: در بازدید استاندار کرمان از پروژه مذکور، تقاضای اهالی برای احداث محور فوق از سمت تنگ شاه مطرح شد ، که ضمن اجابت درخواست اهالی منطقه ، طی دستور صادره از سوی استاندار کرمان به اداره کل راهداری جنوب ، علیرغم کوهستانی بودن منطقه و زمان‌ بر بودن انجام مطالعات با همتی مضاعف بلافاصله مطالعات مسیر به صورت شبانه روزی و جهادی در کمترین زمان ممکن انجام شد و فرایند مناقصه نیز برگزار گردید و با انتخاب پیمانکار هم اکنون عملیات اجرایی احداث محور نرگسان از سمت تنگشاه به طول ۵ کیلومتر آغاز شده است.

در همین راستا فاریابی مشاور استاندار کرمان در جنوب هم اعلام کرد: اولویت دولت سیزدهم و استاندار محترم استان تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به مناطق روستایی و محروم می باشد.

شایان ذکر است احداث محور مذکور از سال ۸۶ آغاز شده است که طی ۱۵ سال تنها ۱۲ کیلومتر از این مسیر احداث شده است و با حمایت استاندار محترم و همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر دیگر از این مسیر آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار تا یکسال آینده به بهره برداری می‌رسد و بیش از ۱۵۰۰ خانوار روستایی از راه مناسب بهره مند و ضمن خروج منطقه از بن بست ، سبب رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه خواهد شد.

منبع: روابط عمومی

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =