به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی «جیرفت من» حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که «بر درب هفتم بهشت نوشته شده که عوامل نورانیت قلب، شامل عیادت بیمار، شرکت در تشییع جنازه، تهیه کفن و ادای قرض است.»

امام جمعه جیرفت بیان کرد: امام جعفر صادق (ع) در روایتی فرمودند که «گرانی قیمت‌ها، آثار اجتماعی، امنیتی و اخلاقی دارد» زیرا گرانی قیمت‌ها، اخلاق را فاسد کرده، امانت‌ها و امنیت را از بین می‌برد.

خطیب نمازجمعه جیرفت افزود: انسان‌ها در برابر معیشت، دغدغه دارند و گرانی، مردم زیرفشار اقتصادی را، زجر می‌دهد، پس مسئولان، تلاش کنند که با فساد مبارزه کنند و اجازه ایجاد ناامنی توسط مفسدان را ندهند.

وی درمورد رونق حوزه‌های علمیه عنوان کرد: بایستی والدین و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را برای انتخاب تحصیل در حوزه‌های علمیه، توصیه کنند زیرا جامعه با کمبود مُبلغ مواجه است، بگونه‌ای که از ۸۰ مسجد شهری، ۲۰ مسجد، امام جماعت دارد و آموزش و پرورش از مدارس معارف اسلامی، حمایت کند.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به سالگرد فتح آندلس به دست مسلمانان اظهار کرد: گرایش جوانان به فساد و آلودگی اخلاقی و عدم توجه به علم و دانش، عوامل فروپاشی تمدن ۸۰۰ ساله مسلمانان آندلس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت، با اشاره به دعوت مسئولان به وحدت، توسط رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر، گفت: علی‌رغم شروع عملیات گازکشی در بافت قدیم شهر، به علت اختلاف شهرداری و شرکت گاز، این عملیات متوقف شد و چون اختلاف، مانع پیشرفت و آبادانی شده و برای مردم، ضرر دارد، از فرماندار درخواست پیگیری برای حل اختلاف را داشته و شرکت گاز، به مردم تسهیلات گازکشی بدون سود را بدهد.

انتهای خبر

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =