حجت الاسلام هادی صادقی سه شنبه در جریان بازدید از درمانگاه شهری محمدآباد قلعه گنج قول داد مجوزهای لازم برای ایجاد یک واحد پزشکی قانونی دائم را پیگیری کند و هفته ای یک یا ۲ بار پزشکی از عنبرآباد و منوجان برای موارد پزشکی قانونی در این مرکز حضور پیدا می کند.

در این راستا مقرر شد فرمانداری مکان لازم را فراهم و دستگاه قضایی مجوز آن را صادر کند تا یک پزشک بومی این شهرستان که دوره آموزشی در دستگاه قضایی را هم گذرانده با گذراندن دومین دوره شروع به کار کند.

معاون قوه قضاییه در سفر به قلعه گنج از برخی واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل این شهرستان هم بازدید کرد و از مشکلات آنها مطلع شد.

وی در این بازدید اظهار کرد: برخی واحدهای مورد بازدید مشکلاتی دارند برخی نیمه کاره رها شدند و زنجیره تولید کافی و به صرفه نیست یا نقایصی در زمینه محیط زیست و بهداشتی دارند.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: انتظار می رود مدیران این واحدها تمام استانداردهای لازم را به سرعت برطرف کنند زیرا سرمایه‌ای خوابیده و راکد است و افرادی بیکار هستند.

وی افزود: اگر رونق و کسب و کار در این شهرستان از بین برود آفات و آسیب های اجتماعی و امنیتی ایجاد می کند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ادامه داد: مسئولان شهرستان پای کار هستند اما سرمایه گذاران و مدیران واحدهای صنعتی باید کار و تلاش بیشتری انجام دهند و نقایص را برطرف کرده و اگر نیاز به ورود دستگاه قضایی باشد دادستان ورود می کند.

کارخانه های تولید روغن کنجد و لبنیات پاک از جمله واحدهای مورد بازدید وی بودند که قرار است کارخانه روغن کنجد به سرمایه گذار جدید واگذار شده و واحد تولیدی لبنیات پاک که به دلیل ایرادات محیط زیستی متوقف شده است ظرف ۶ ماه آینده واحد سپتیک یا سیستم تصفیه فاضلاب را راه‌اندازی کرده و ۲ ماه بعد فعالیت آن از سر گرفته شود.

حجت الاسلام صادقی همچنین در دیداری هماهنگ نشده با برخی از شهروندان قلعه گنج مواجه شد که پیگیر مسائل مالکیتی زمین های مسکونی خود بودند.

این شهروندان مدعی مالکیت چندین ساله بر این اراضی بودند اما عنوان کردند که سند آن به نام راه و شهرسازی زده شده است.

در این دیدار مقرر شد که ساکنین این منطقه با مراجعه به شعبه پنج قضایی شورای حل اختلاف کرمان طرح دعوی کنند.

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =